Allmänt

Kanari ihop med zebrafinkar?

2013-05-29 21:53 #0 av: Tallullah

Jag undrar om det går bra att ha kanarifågel ihop med zebrafinkar?

Jag har ett par zebrafinkar,em hane och en hona,och jag har ønskat kanarifågel lenge.

Anmäl
2013-05-30 08:04 #1 av: farido13

jag tror det för jag har sett en gång att dom har varit ihop. Men jag skulle nog inte göra det.

Anmäl
2013-05-30 08:10 #2 av: JohannaN

det går alldeles utmärktGlad

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på www.undulater.ifokus.se samt www.burfaglar.ifokus.se

Anmäl
2013-05-30 08:15 #3 av: farido13

jaha går det för typ zebrafinkar kommer ifrån Australien och kanariefåglar kommer ifrån kanarieöarna, Azorema och madeira.

Anmäl
2013-05-30 10:57 #4 av: Tallullah

Okej..lite olika meningar ser jag...men kanske jag provar...kanarien får flyga fritt värje dag..men finkarna är jag mer osäker på. Dom har ännu inte flygit løsa. Men kanske kan kanarien visa väg tillbaks till buren?

Anmäl
2013-05-30 15:01 #5 av: farido13

om du tränar dom till att kunna flyga in i buren själva så tror jag att dom kommer att klara det sen.

Anmäl
2013-05-30 19:49 #6 av: [CruellaDeVil]

Det ska absolut inte vara några problem, så länge buren är tillräckligt stor för att hålla fåglarna i. Många finkfåglar går att hålla tillsammans. Mina kanarier går tillsammans med sebrafinkar, papgojamadiner, gouldsamadiner och bourkesparakiter.

Anmäl
2013-05-30 21:26 #7 av: Tallullah

#5  Hur tränar jag en zebrafink gå inn i buren? Kanarifågel hittar själva..det vet jag før jag har haft fler stk før många år sen,men jag har arbetat på olika zooafärer i Norge och när zebrafinkarna ibland smet ur handen,fløg dom inn i allt møjligt och hamnade till sist bakom en hylla.

#6 Jag tror buren är stort nog att rymma två zebrafinkar och en kanarifågel el två.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.