Annons:
Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 1276 ggr
Nasse.Basse
2013-04-03 21:13

Info om nymfkakaduor

Hej kolla på djurakuten idag och såg två små helt underbara nymfkakaduor. Och skulle nu vilja veta mer om dessa små krabater. (tänker inte skaffa bara lite nyfiken) hur länge lever dem och är de bra förstafåglar osv.. Lite "bas" fakta eller vad man ska säga :) Tack i förhand/ Maria

Med vänlig hälsning, Maria

Annons:
drika
2013-04-23 10:55
#1

Den äldsta nymfen blev 38 år så de kan bli väldigt gamla:) Jag skulle nog börja med undulat eftersom de lever kortare tid om jag inte hade läst jättemycket innan och besökt någon som har det eftersom dem lever nästan halva ens liv. Jag hade undulater först innan jag skaffade nymf sen så fick jag verkligen tag i den som passar mig och då vart det alldeles underbart! Jag var ganska kräsen när jag valde fågel eftersom man ska ha den så pass länge vill man ju att den ska passa en. 

Nymfar är väldigt milda i humöret och en del låter mycket och andra inte, hannar sjunger ofta mycket så man bör tänka efter hur man bor så inte grannar störs. Läs mer på nymfkakadua.se efetr massa fakta:) Sedan finns det massa grupper på facebook som är bra om man vill lära sig:)

Hälsningar

Fredrika

Upp till toppen
Annons: