Övriga fågelarter

För kallt för skrattduva att vara ute nu??

2013-02-23 14:03 #0 av: [loveebird]

Hej! Jag undrar om det är för tidigt att ta skrattduvorna på promenad i en mindre bur (utomhus då). Det är väldigt vindstilla och inte så mycket snö. Men vad tycker ni??

Anmäl
2013-02-23 14:54 #1 av: MimmiH

Jag kan "inget" om skrattduvor men spontant tycker jag nej. Är de i en mindre bur så kan de inte hålla sig varma genom att flyga, eller välja att flytta sig in i rumstemperatur när de vill, de blir lätt avkylda under sådana förhållanden. Temperaturskillnade mellan ute och inne känns för stor.

Vad säger ni andra?

Anmäl
2013-02-23 18:38 #2 av: [Featherz]

När det är så varmt att man kan gå i t-shirt kan fåglarna följa med ut längre stunder. Lite frisk luft även nu skadar dock inte så länge utevistelsen är kort ^^

Mvh Emma

Anmäl
2013-03-02 22:35 #3 av: JohannaN

De kan enligt vissa bo utomhus året runt bara de får tillgång till ett bra vindskydd, men det är att rekommendera att ha dem åtminstone frostfritt :) att ta ut dom en liten stund tror jag inte är någon fara om man vänjer dom långsamt korta stunder :)

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på www.undulater.ifokus.se samt www.burfaglar.ifokus.se

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.