Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Allmänt Avel och uppfödning Beteende och lek Bilder och filmer Burar och tillbehör Finkar Hälsa och skötsel Kakaduor Köpes, säljes, omplaceras Foder för alla fågelgrupper Minneslunden OT - Off Topic Om Sajten och iFokus Papegojor Presentationer parakiter Övriga fågelarter Hönsfåglar
Kakaduor

ta bort holk?

2013-02-06 22:30 #0 av: pumaaaaan

Hej, är det elakt att ta bort holken? Vill inte att dem ska häcka. Och samtidigt vill jag inte sära på dem! För dom är ursöta ihop.

Anmäl
2013-02-06 23:51 #1 av: Sweelin

Varför skulle det vara elakt att ta bort holken? Den ska ju ENDAST finnas där då du vill att de ska häcka! 

Jag förstår inte riktigt vad du menar med sära på dem?

Anmäl
2013-02-07 11:00 #2 av: [CruellaDeVil]

Jag hänger inte heller med?

Fåglarna ska ju leva ihop och ha det bra och en holk sätter man ju bara dit om man vill ha ungar...

Anmäl
2013-02-07 13:15 #3 av: pumaaaaan

Okej, den fanns i buren när jag köpte dom :) har hört från andra att man SKA sära på hane och honan. Fast det är fel då antar jag. Har alltså bara haft dom i 2-3 månader, och är inte världs bäst på nymfparakiter, därför jag frågar :) 

Anmäl
2013-02-07 15:10 #4 av: [CruellaDeVil]

Aha! då förstår jag! Nej de ska inte ha någon holk, så den är det bara att ta bort. Däremot ska de vara med varandra alltid. Absolut inte säras på. De är flockfåglar och behöver minst en artfrände att leva med. :)
Jättefina är de i alla fall. :)

Anmäl
2013-02-07 15:18 #5 av: pumaaaaan

Åh Tack så mycket för hjälpen!! :D

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.