Annons:
Etikettköpes-säljes-omplaceras
Läst 2658 ggr
Sedra60
1/8/13, 4:43 PM

Söker nytt hem för Morhuvad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag heter Emelié och har kommit till det tråkiga beslutet att ev. sälja min Morhuvade långvinge papegoja Dixi!

Jag vill verkligen inte sälja honom, men jag har kommit fram till att det är för hans eget bästa, vi har helt enkelt inte tillräckligt med tid längre och kan inte ge honom all den uppmärksamhet som han skulle behöva. Det vore ju bara elakt mot honom att ha honom kvar då, så jag kom fram till att han behöver ett hem där han kommer trivas bättre.

Dixi är en hane på 9 år född den 17/1 2004. Han har aldrig bytt ägare och vi följde honom sen han kläcktes ur ägget. Vi könstestade honom 2006, stamtavla, könstest, hälsokontroll och sådant finns med, allt är normalt och han har aldrig varit sjuk.

Dixi är som kännetecknar morhuvade väldigt eccentrisk, med humörssvängingar, men gillar han en och är på humör kan han vara hur mysig som helst och älskar att ha en pratstund & klia nacken. Han pratar inte, men han älskar att härma saker, som skratt, nysningar, telefonen m.m. Han gillar också att lära sig tricks och är mer än glad när man tar sig tid till det och är på humör (som alltid). Han kan vinka, och ibland snurra. Men han kan säkert lära sig mycket mer om man bara ger honom tid!

Dixi är handuppmatad och jag är osäker på hur han skulle hantera andra fåglar, man kan självklart få en prövotid för att se om det funkar!

Han gillar inte skrik och spring, så han gillar med andra ord inte småbarn/barn, lite som en sur gammal gubbe ibland. Jag brukar träna honom med små bitar av jordnötter som han älskar, och en favorit är pistaschnötter. Till mat brukar han vanligen få bl.a. gurka, bröd, frukt, pellets för papegojor med vitaminer m.m. han är väldigt duktig på att försöka tigga. Han kan vara väldigt kaxig och modig av sig också, älskar att klättra runt och bita på saker, han föredrar klättra framför flyga.

Letar efter ett hem där han får bra boende, mycket omsorg och uppmärksamhet, helst inga småbarn eller yngre barn som inte är lugna. Personen ska vara papegojvan och inte en nybörjare, gärna ha erfarenhet av morhuvad men inte helt nödvändigt.

Jag vill vara helt säker på att han kommer till ett bättre hem!

MvH
//Emelié

Annons:
Finah
1/8/13, 5:34 PM
#1

Så söt! Lycka till!

Gulligull... :)

Baarbiedooll
2/7/13, 10:42 PM
#2

Jag är intresserad ! pma mig mer info och sånt :) Kan vi prata vidare där. 

Mvh

Pitbulltjej
2/17/13, 8:51 AM
#3

Hur har det gått? 🙂

Sedra60
2/17/13, 1:23 PM
#4

Folk har varit intresserade men inte mer. Så får se hur det går!

Sedra60
3/4/13, 3:39 PM
#5

Dixi är nu såld och har fått ett jätte fint nytt hem! Så allt löste sej till det bästa möjliga! :D

MimmiH
3/4/13, 5:09 PM
#6

Vad bra, då låser jag tråden :)

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: