Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Allmänt Avel och uppfödning Beteende och lek Bilder och filmer Burar och tillbehör Finkar Hälsa och skötsel Kakaduor Köpes, säljes, omplaceras Foder för alla fågelgrupper Minneslunden OT - Off Topic Om Sajten och iFokus Papegojor Presentationer parakiter Övriga fågelarter Hönsfåglar
Burar och tillbehör

söker voljär ritning

2013-01-05 13:58 #0 av: farido13

hej är det nån som har ett voljär ritning. efter som mina undulater la just ett ägg och vill därför bygga ett voljär till ungarna. jag kommer också att sälja vissa ungar. men jag kan bara köpa en voljär direkt ifrån djuräffar men jag vill inte slösa rätt mycket pengar.

Anmäl
2013-01-05 14:24 #1 av: MimmiH

Jag har ingen ritning, men kan tipsa om vilket nät som är lämpligt. Det är rostfritt eller varmgalvat fyrkantsnät med maskstorlek 10 x 10 mm till 13 x 13 mm. Är maskorna större finns risk att undulaterna kan fastna med huvudet och skada sig.

Lycka till med häckningen. Starta gärna en häckningstråd på undulater iFokus och ställ frågor till våra uppfödare.

Tillägg: Jag såg nu att du startat en häckningstråd här: http://undulater.ifokus.se/discussions/50e7fef388f472578e004220-hjalp-mina-undulater-har-fatt-agg?discussions-1

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.