Annons:
Etikettbeteende-och-lek
Läst 7371 ggr
whiteangel2
2012-11-21 09:16

Tystlåten burfågel?

Finns det någon burfågel art som brukar vara ganska tyst av sig?

Marre

Annons:
MimmiH
2012-11-21 10:01
#1

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

[CruellaDeVil]
2012-11-21 11:15
#2

Det beror på om du är ute efter finkar eller papegojarter eller vad du riktigt tänkt. Vad för typ av fågel söker du?

Gäller det små papegojor är katarinaparakiter eller bourkesparakiter helt underbara och vill du ha något fint att titta på så är gouldsamadiner helt fantastiska!

Spock
2012-11-21 22:26
#3

Jag har Diamantduvor och de är extremt tysta tycker jag… och om de mot förmodan låter, så påminner det om en liten trasig pipleksak. :-O

whiteangel2
2012-11-22 10:24
#4

Jag vill gärna ha något som är som en undulat i storlek eller större men framför allt någon art som är ganska tyst av sig då jag kommer att behöva övertala min fästman också och han vill inte ha djur som låter för mycket. Ska dock inte bara vara en fågel att titta på utan jag vill att den ska vara social och tam också.

Marre

[CruellaDeVil]
2012-11-22 15:04
#5

#4 Då rekommenderar jag varmt bourkesparakit eller katarina. :) Båda är lite, lite större än normalstora undulater, katarinan framförallt kraftigare.

Katarinor är väldigt tystlåtna men KAN skrika om de t ex kommer ifrån flocken. Bourkesparakiter har ett väldigt vackert klingande kvitter och låter i princip bara morgon och kväll en stund.

whiteangel2
2012-11-22 17:13
#6

5#

Står om dem att de inte blir så handtama, stämmer detta?

Marre

Annons:
[CruellaDeVil]
2012-11-22 21:18
#7

#6 Det beror på vem du frågar. Jag har aldrig hört det. Katarinor http://www.youtube.com/watch?v=3rmvPZBOFk8

Såhär låter bourkes http://www.youtube.com/watch?v=9McxKDMVtAk&feature=related De flesta bourkes jag träffat är tuffare än undulater och blir inte lika rädda för människor. Det par vi hade inne på jobbet satt på händerna varje dag, trots att de kom från grossist.

whiteangel2
2012-11-23 16:39
#8

#6

Jag får väl titta runt på olika klipp på youtube, parakiterna är i alla fall fina och verkar vara i lämplig storlek.

Marre

Upp till toppen
Annons: