Kakaduor

Någon här med ''albakakadua''?

2012-10-02 18:33 #0 av: chade

Hejsan!
Jag har alltid vart intresserad av de flesta djur som lever på vår runda jordFlört
jag har vart runt och läst massor om dessa albakakaduorna som de heter, jag har velat ha en sån väldigt länge. Men har insett att det är ju så klart mycket jobb med aror och stora fåglar överlag. Så om det någon gång skulle hända att jag skaffar mig en fågel av den större varianten så blir det inte om många år!

Men min fråga var ju mest om någon här har en albakakadua, eller en liknande ras (det är väl raser på fåglar, rätta mig om jag har fel annarsFlört ), som kan berätta lite om hur det är att bo tillsammans med en så stor och fin fågel. Hur just din fågel är till sättet, och hur länge du haft den och lite så allmänt hade vart jätte kul att läsa :)

Den enda kakaduan jag träffat på riktigt är den som bor i min stads ''minidjurpark'' och han heter Rocky, och han är ju en riktig charmör Glad om man frågar om man ska klia honom lite, så visar han med foten vart man ska klia och lite sånt, riktigt kelen är han och har en riktigt mysig personlighet Skrattande

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Anmäl
2012-11-27 21:12 #1 av: chade

putt

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Anmäl
2012-11-28 13:29 #2 av: [CruellaDeVil]

Hoppas du hittar någon som kan svara på dina frågor. den enda sådär lite med gojiga papegojart jag har är morhuvad papegoja och de lär inte vara lika albakakaduan. ;)

Nej, det är inte raser på fåglar. Det är olika arter. Fåglar i allmänhet finns inte i olika raser, utom då t ex höns.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.