Annons:
Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 9549 ggr
>>>LoVeBIRDs
9/25/12, 10:56 PM

Tysta fåglar?

halloj! :) vet någon här vad det finns för papegojfåglar som är lite mer tysta av sig? Alltså låter inte så mycket eller högt. Kanske hermas lite grann? Och inte heller så stora?

Har tänk lite på att skaffa fåglar men vet inte riktigt vilken sort jag ska gå in mer på. :/

Har kollat lite på de olika Loris-arterna eftersom dem inte är så stora men de dricker visst necktar..

Vet någon om det är lätt att få tag på sånt? Är det svårt eller finns det i nästan alla djuraffärer?

Jag skulle också vilja se bilder på era fåglar. Om ni kan tipsa några arter som ni har haft. :D

tanx beforehead!

Annons:
drika
9/25/12, 11:38 PM
#1

har nymfkakaduor , dem kan låta högt och gör de när dem vill nåt, men inte så ofta, milda i tempramentet. Har också undulater , dem låter hela tiden och tjattrar:)

Hälsningar

Fredrika

Sweelin
9/25/12, 11:46 PM
#2

Morhuvad papegoja kanske?

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

pinku
9/26/12, 3:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bourkesparakit och katarinaparakiter är väl kända för att vara rätt tysta och ha behagliga läten. Har inga katarinaparakiter, men fyra bourkes, och de är iallafall väldigt tystlåtna (om man jämför med undulaterna som gapar för jämnan ;))

De är lite större än undulater.

pinku
9/26/12, 3:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag kan verkligen rekommendera bourkes, väldigt trevliga fåglar.

En av mina är väldigt förtjust i TV:n :)

&gt;&gt;&gt;LoVeBIRDs
9/26/12, 7:41 AM
#5

oj vad söta! :D Blir dem lätt tama? Alltså bourkes? :)

&gt;&gt;&gt;LoVeBIRDs
9/26/12, 7:53 AM
#6

Nymfkakadua tycker jag är söta men en vän till mig hade det och de ville något jämt… om man kan säga så.. :) med andra ord så lät de ganska mycket. Dessutom bodde de i lägenhet också, så de kunde inte ha kvar de. :/ Men skulle jättegärna vilja se en bild på dem :)

Annons:
&gt;&gt;&gt;LoVeBIRDs
9/26/12, 7:55 AM
#7

kan lägga till att jag också bor i lägenhet.. :)

drika
9/26/12, 7:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag bor med i lägenhet men mina skriker aldrig, bara när den ena vill ut ur buren och den andra om han är utan sin kompis så det är aldrig i o med att dem är ute hela dagarna:) Slänger in en bild på mina:)

Svante & Ole!

Hälsningar

Fredrika

pinku
9/26/12, 11:57 PM
#9

#5 Mina är inte så jättetama, men de är väldigt lugna och harmoniska. Jag tror att det är ganska lätt att få dem tama, de är ju flockdjur :)

mickro
9/27/12, 4:25 AM
#10

Kakariki och lessons är ganska tysta. Iaf dom jag har träffat :)

[sanibel_18]
9/27/12, 11:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

nymfparakiter kan lära sig att vissla, men många säger att de skriker mycket och högt. mina skriker, men jag tycker inte det är högt. och vissa brukar sjunga nånting när de gör det. Iki är min nymf, och är ganska tyst och kan busvissla. Nymfparakiter är bättre än undulater. undulater brukar sjunga i flera timmar, och det blir ganska irriterande. och nymfparakiter är verkligen söta. Varje gång jag tar en bild med min telefon så låter det "click" och då brukar Iki svara med ett pip!<3

en bild på Iki Glad

&gt;&gt;&gt;LoVeBIRDs
9/27/12, 8:31 PM
#12

Å Gud va söta! :D

Älskar verkligen vit/brokig numfparakit :) men tror jag ändå inte ska chansa att det blir en tystlåten fågel. Tror jag kollar lite på morhuvad papegoja istället. Det värkar lite mer säkra :)

Eller finns det fler förslag?

Lesson papegoja har jag kollat på men jag tror jag vill hha en lite större fågel en så.. ;) Och Kakariki är också fina fast jag tror jag föredrar fåglar som är lite närmare "äkta papegojor" eller vad det heter :)

&gt;&gt;&gt;LoVeBIRDs
9/27/12, 9:35 PM
#13

Förresten! Vet någon om Meyers papegoja är tysta? :)

Tänkte att om jag skulle skaffa mig en morhuvad så skulle jag vilja ha en meyers som sällskap :D

Men om de inte är det blir det väl en till morhuvad..

Fast är de lätta fåglar? Kan de vara en och en? Alltså inte som Grå jako som "plockar sig" för ingenting typ?

För hälst så skulle det räcka med en papegoja för min del.. :)

Är det någon i det här forumet som har eller haft morhuvade så skulle jag gärna vilja veta mer om dem. :) och hade ni en eller fler. Om en, trivdes den och va glad i alla fall?

Och igen, Hjärna bilder! :D

Annons:
Minoth
10/1/12, 2:24 PM
#14

Uteslut alla gojor så som meyers och morhuvade om du tycker att nymfer är för högljudda… Kolla på de mindre parakiterna. inte några större gojor

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Upp till toppen
Annons: