Annons:
Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 2371 ggr
Joie
9/12/12, 3:11 PM

dvärgpapegojor och ädelpapegojan, frågor

Hej! Jag har funderat på att köpa dvärgpapegojor eller en ädelpapegoja nu innan vintern. Jag var först inne på ädelpapegojan men hittar så lite info och jag hittar inga seriösa uppfödare. Så det blir nog dvärgpapegoja istället :) de verkar även passa mig bättre i sättet också :) Så frågorna, de kommer här :) : 1. Kan man ha två/tre dvärgpapegojor i samma bur? 2. Går det att ha dvärgpapegojor från olika uppfödare/kullar (vet inte om det heter kullar i fågelvärlden:/ ) och med/eller olika teckningar/färger/kön? 3. Innan man får hem fågeln/fåglerna vad ska man tänka på och köpa hem? 4. Vad för mat/frukt får man absolut inte ge till dvärgpapegojorna/ädelpapegojorna? 5. Varför ska man välja just en dvärgpapegoja/ädelpapegoja? Berätta gärna om ditt liv med dina fåglar och om dem, både hur de ser ut och beter sig, ta gärna med en bild! :) berätta också om din bur om du vill :) Jag vet att ni kanske tycker att jag ska kunna sånt här och jag vet ju vad hemsidor, veterinärer och djuraffärer säger om dem men jag vill höra från en som äger en också :))

Annons:
Joie
9/12/12, 4:59 PM
#1

Ingen som kan svara? :)

kallepudas
9/12/12, 5:02 PM
#2

Två går fint…ska man utöka så får är det bäst du har 4…och så vidare…mer än detta så spelar inte själva antalet någon roll…men 3 fåglar så är det lätt att en blir utanför & mobbad av dom andra två.

Svret på dina andra fråga är:ja det går bra…men skulle dom para sig,till exempel en fisheri med en personata så får man så kallade hybrider.

Jag har en bur till mina dvägpapegojor som är 160x88x70..har en likadan till mina undulater & nymfar.

Joie
9/13/12, 10:08 AM
#3

#2 Okej tack :)

Smullis
9/13/12, 2:53 PM
#4

De låter rätt högt, dvärgpapegojorna :o

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Joie
9/13/12, 6:32 PM
#5

#4 Aa det har jag också hört :)

kallepudas
9/13/12, 8:26 PM
#6

Jag har 17 undulater & 3 nymfkakaduor & 4 dvägpapegojor…dom som låter minst av mina fåglar är dvärgpapegojorna…nymfarna har överlägsethögst ljudresurser att komma med uta tvekan..

Annons:
Upp till toppen
Annons: