Annons:
Etikettköpes-säljes-omplaceras
Läst 3017 ggr
[jaxwire]
2012-08-13 07:29

(S) Zebrafinkar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Zebrafinkar överlåtes till ett bra hem. Det är 4 stycken och dom önskar att alla hittar ett hem tillsammans.

Finkarna finns i Sundsvall men transporthjälp ut med E4:an mot Stockholm är möjligt under helgen 17-19 Aug.

Fåglarna är vana att bo i voljär och att kunna flyga och sträcka ut. Dom är vana att få flyga fritt i huset några gånger i veckan.

Vill att dom ska komma till ett hem med fågelvana där dom får möjlighet att bo stort i voljär eller liknande.

PM:a vid intresse och berätta lite vad du kan erbjuda för hem.

Annons:
LinneaJohaanson
2012-08-14 00:16
#1

Hej!

Jag och min pojkvän har två zebrafinkspojkar som kan gott och väl tänka sig lite vänner. Har en ombyggd hörnhylla som voljär och har även undulater, dock inte i samma bur såklart. Även en kanariefågel som är en omplaceringskille som bor med finkarna.

Våra killar får komma ut och flyga och umgås med oss vilket dom uppskattar och har även börjat sitta i handen nu efter bar fyra veckor hos oss.

Vi flyttar till lägenhet i oktober och då kommer dom kunna vara ute ännu mer då jag bor hos mamma och pappa nu.

Bor i Uppsala!
Vad ska du ha för fåglarna då, vi tar helst hand om omplaceringsfåglar då vi vill ta hand om dom som inte hittar hem så att säga.

Skulle i sådant fall kunna mötas upp vid en avfart eller liknande!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Minoth
2012-08-15 21:29
#2

#1 för att en hörnbur skulle vara laglig så skulle den behöva vara extremt stor. 

Om du tänker dig en triangel så skall det INNUTI triageln få plats med en rektangel med måtten minst 70cm bred, 45 djup och 60 hög.

Det innebär en hörnbur som är 150 bred ungefär säkerligen :) Bara så du är medveten om det.

Hörnburen kan alltså inte vara 70 bred från kant till kant, Det räknas inte när man mäter burmått.

Fåglar får ingen nytta av hörnen överhuvudtaget och djupet vid hörnen är inte 45 cm djupt.

Nu vet jag inte hur stor din hörnbur är iofs, men det finns väldigt få som är tillräckligt stora.

http://gbfhobby.se/att-ha-fagel/hur-stor-bur-ska-jag-ha/

Här är en bra lättförståelig länk

Och om du redan visste detta och har en gigantisk hörnbur ber jag om ursäkt

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

LinneaJohaanson
2012-08-16 13:24
#3

#2

Den är inte kantig i hörnen utan den är, hur ska man säga femkantig? Så dom har väldigt stor yta även i hörnen så att säga!  Och den är väldigt stor i måtten så den funkar utmärkt och är inga problem!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Upp till toppen
Annons: