Annons:
Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 3460 ggr
Sweelin
2012-07-26 20:19

Balkongnät till fåglar

Hellu!

Nu så har jag fått tag i en lägenhet och ska äntligen få flytta till något eget med min pojkvän som vi har väntat på i över tre år nu!

Det är en tvåa på 66 kvm och jag vill ju såklart skaffa fåglar så fort jag kan för jag orkar inte att vara utan dem nå mycket mer! Tungan ute

Det är en stor balkong och vi bor längt upp i ett 3 våningshus med tak över. Så jag undrar om man kan sätta upp ett nät som täcker tillräckligt och är starkt, samt att den måste vara rymningssäker. Hur ska jag gå till väga?

Jag har tänkt mig antingen duvor, nymfkakaduor eller morhuvade, men lutar mer mot morhuvade just nu.

Någon som har några ideér? Glad

Mvh Elin

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Annons:
kallepudas
2012-07-26 21:05
#1

Du bör kontrollera med hyresvärden om det är okej att sätta upp sådant för det första…

Sen gäller det ju att tänka på så det inte åker ner en massa bös till grannen under….men kanske inte ska servera fåglarna mat på balkongen så då kanske det inte kan åka ner så mycket….

Sweelin
2012-07-26 21:20
#2

Nee dom ska ju inte sitta direkt vid kanten utan sätta upp en gren längre in i så fall Glad Och ja, jag hade tänkt att höra med hyresvärden men undrar om man kan göra på andra sätt utan att spika fast nät kanske?

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

kallepudas
2012-07-26 21:22
#3

Det billigaste är ju att köpa reglar i bygghandeln..& bygga in balkongen som en enda stor voljär…..skruva är bättre än spik & man kan ju  använda sig av byggbeslag i metall som gör det hela lite stabilare.

Sweelin
2012-07-26 21:58
#4

#Jo jag hade tänkt det, det är ju också mest rymningssäkert! Vill ju gärna att fjuna ska kunna flyga runt i lägenheten samt balkongen om somrarna :)

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

kallepudas
2012-07-26 22:03
#5

Jo det låter ju jättebra….det kan nog bli jättebra.Glad

Sweelin
2012-07-26 22:31
#6

#5 Jaa! Skrattande Längtar jätte mycket! Tänkte också ta hjälp av dina burbyggen eftersom det itne finns burar i den storleken jag vill ha

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Annons:
kallepudas
2012-07-26 22:37
#7

Ok ja du är så välkommen med önskemål eller en ritning på hur du skulle vilja att din bur ska bli byggd.

Sweelin
2012-07-26 22:50
#8

#7 Tack tack Glad Fast et jag behöver är nog kanske bara nån fråga, har ju läst dina trådar Flört

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Upp till toppen
Annons: