Annons:
Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 1464 ggr
gnagarlover
6/16/12, 8:50 AM

det som inte fick hända=((

och så hände det som inte fick hända=((.en undelat gick in o slog mina prinsessungar alldeles blodiga så nu är de inne o handmatas

Annons:
Sweelin
6/16/12, 7:53 PM
#1

En undulat vs parakiter? Inne och handmatas?

Vart är modern?

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

pinku
6/16/12, 8:22 PM
#2

Usch vad tråkigt. Hoppas det går bra

[CruellaDeVil]
6/16/12, 8:46 PM
#3

Usch vad hemskt! Ja undulater ÄR riktiga parasiter ibland och kan vara duktigt hårda mot andra. Hoppas det går bra för prinsessbarnen!

[Stripez]
6/17/12, 7:55 PM
#4

Nej vad hemskt! Hoppas bebisarna återhämtar sig snart <3

gnagarlover
6/17/12, 8:26 PM
#5

än så länge mår de bra och har börjat läka ihop.

[Stripez]
6/17/12, 8:42 PM
#6

Åh vad skönt att höra! Glad

Annons:
gnagarlover
6/17/12, 9:02 PM
#7

jupp kan lägga in bild strax=))

kallepudas
6/17/12, 9:10 PM
#8

är väl inte sådär jättelyckat att ha häckande fåglar med andraObestämd

gnagarlover
6/17/12, 9:22 PM
#9

jo då så lever de i det vilda o jag har ett fågelhus med stor plats.det är bara undulaterna som är elaka ibland och det är de ju mot de egna med

kallepudas
6/17/12, 9:30 PM
#10

jo men kan man undvika "blodsutgjutelse" så är det ju bättre…synd om småttingar som inte kan försvara sig.

Om du nu har gott o plats så bör ju en häckning ske utan dom andra individerna så du kan ta bort en risk som denna i alla fall.

MimmiH
6/17/12, 9:52 PM
#11

Håller verkligen med kallepudas. Häckande par för sig. Det går inte att jämföra med hur det är i naturen. I naturen finns inga burar, där är djuren fria vilket ökar flykt- och försvarsmöjligheter samt minskar aggressivitet och stress. Grymt tycker jag att utsätta sina fåglar för detta. Visst, det sparar ju en massa burar och utrymme, men det är det inte värt :(

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

drika
6/17/12, 10:24 PM
#12

Instämmer med att man bör hålla häckande fåglar isär.:)

Hälsningar

Fredrika

[CruellaDeVil]
6/17/12, 11:10 PM
#13

Jag håller dem parvis under häckningen. Pratade med en uppfödare av undulater som för någon vecka sen förlorat en hona då paren stred mot varandra i voljären. Det är så synd att det ska hända.

Skönt att de små läker och mår bättre i alla fall. Vad gäller hur man håller sina fåglar är det väl ens egen ensak, det är ju naturligt för dem att kolonihäcka… men jag tillhör dem som kör "better safe than sorry", plus att jag vill veta exakt vilka som är föräldrar till ungarna.

Lycka till med prinsessbarnen! Bild vill jag gärna se! :)

Annons:
gnagarlover
6/18/12, 9:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

här är bilden=))  förutom undulaterna så är fåglarna jag har monogama så jag vet med vilka som är föräldrarFlört

[CruellaDeVil]
6/18/12, 11:48 AM
#15

Nämen kolla såna små sötnäbbar!

Upp till toppen
Annons: