Annons:
Etikettköpes-säljes-omplaceras
Läst 1881 ggr
Elsmen
2012-03-03 10:58

Söker bur

Hejsan!

Jag söker en rått bur till mina fyra råttor, det är så här att vi har en sommarstuga på öland och skulle behöva ha en bur dit ner som alltid står där eftersom att vi kommer tillbringa mycket tid där ner och då får alla fyra sötnosar följa med.

Buren ska kunna rymma tre till fyra råttor men eftersom att mina råttor är så himmla nära varandra hela tiden så går det bra med en bur som man högst kan ha tre råttor i (men självklar vill jag helst ha större), men råttorna brukar få vara mest utanför buren när vi är där nere. Det gör inget om buren är en fågel bur det är bara bra :)

Jag bor utanför stockholm så om den som har buren länar den ellerom jag åker och hämtar spelar ingen roll.

Priset kan diskuteras, men inga överdrivna priser.

så om ni har en gammal bur som är lagom att ha fyra råttor i så skriv en komentar eller PM mig :D

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Annons:
Starfall
2012-03-06 08:50
#1

Hej! Skriv gärna vilket mått på buren du måste ha som minst, Då blir det lättare för oss fågelmänniskor att veta vilken bur du kan tycka är lämplig. I alla fall jag kan ingenting om råttor så jag har ingen aning om hur stor buren måste vara. Jag har en bur som är ca 95 cm lång, 50 cm djup och höjden är väl ca 75 cm. Galleravståndet har jag för mig är 13-14mm, den står i förrådet och var ett tag sedan jag hade undulater i den så minns inte de exakta måtten. Men.. Jag bor utanför Vetlanda i Småland. Kanske blir en extrem omväg för dig att åka om du i så fall vill hämta den när ni ska till Öland? Ha det bäst! :)

vinteralvan
2012-03-06 10:30
#2

Är det inte bättre att annonsera på Råttor i fokus? Det bör väl vara en bur av marsvins- eller kaninburstyp?

[Alenzi]
2012-03-06 15:05
#3

#2 Nej, dessa burar är ofta olämpliga då de är för låga och galleravståndet för brett. Fågelburar funkar bra, förutsatt att dimensionerna är rätt :) Råttor klättrar gärna, och utnyttjar på så vis höjden.

Elsmen
2012-03-06 16:59
#4

Jag precis, men jag har kanske hittat en bur så vi får se :)

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Upp till toppen
Annons: