Annons:
Etikettavel-och-uppfödning
Läst 8698 ggr
Kalendula
2/24/12, 10:48 PM

Ringmärkning

Hur ska jag gå tillväga för att ringmärka ev. nya nytillkommande burfåglar? Ska man gå med i någon förening, eller räcker det med att beställa märkringar från en burfågel förening?

Berätta gärna.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Annons:
histronica
2/27/12, 11:07 PM
#1

Nu vet jag inte om alla fågelföreningar har det så

men jag var tvungen att bli medlem i göteborgs fågelförening för att kunna köpa ringar till mina fåglar - inget medlemsskap - inga ringar, sa de

men det kanske också beror på vilken sorts ringar du ska ha, det finns ju på webshop har jag sett, till undulat, kanarie osv

men är det citesmärkta fåglar så ska det vara ringar från förening har jag fått till mig iallafall Glad och då är det visst medlemsskap som gäller

MimmiH
2/28/12, 9:24 AM
#2

Här kan du få info om ringmärkning:

http://www.fagelhobby.nu/ringkonto.htm

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

[CruellaDeVil]
2/28/12, 1:24 PM
#3

Ja, det beror på vilken anledning du har till att vilja märka fåglarna. Ska det vara som härstamningsbevis så är det via Fågelhobby du ska gå. Är det bara för att skilja individer åt så finns det färgade ringar och även numrerade att få tag i på annat håll.

Kalendula
2/28/12, 9:42 PM
#4

Tack så mycket för informationen!

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Upp till toppen
Annons: