Annons:
Etikettpapegojor
Läst 5197 ggr
[budgiebabe]
2012-02-13 14:50

Flightsuit!

Hej!

Undrar lite var man kan få tag på flightsuits, måste man beställa från USA?

var inne på zoosajten med det verkar som de lagt ner den delen!

Tack!

Annons:
MimmiH
2012-02-13 16:09
#1

Jag tror att gojskoj.se har

Till vilken art?

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

Minoth
2012-02-13 18:42
#2

Jag har en storlek xsmall som passar nymfer och meyers/små morhuvade som jag säljer billigt. Beställd från USA, avian fashions tror jag de heter

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

[budgiebabe]
2012-02-14 16:22
#3

nej, jag bara tänkte överhuvudtaget! Vi har börjat tänka på att skaffa en amazon!

fifi.a
2012-02-15 16:33
#4

Vad häftiga de ser ut i flygkostymerna! Och vilken smart uppfinning om man vill ha med sig fågeln till olika ställe och slippa att ta med sig en hel bur :P

Minoth
2012-02-15 17:21
#5

Jag har testat flightsuit och säger bara en sak… 
Sele är 1000 gånger bättre.

Aviatorselet är det absolut bästa som finns enligt mig! Inte en massa spännen och en väldigt smart konstruktion.

http://www.zoosajten.se/aviator-flygsele-p-988-c-208.aspx

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

[budgiebabe]
2012-02-15 22:09
#6

Tänkte bara ha blöjan när man har gojan hos en! Annars är det sele som gäller! Ska skaffa både och :) Men tack för svaren!

Annons:
Minoth
2012-02-16 15:51
#7

Vadå när man har gojan hos en? 
Papegojor ska få bajsa fritt…  Menar du att den ska ha på sig den hela dagen när den är ute?
Det funkar inte!

Vill man inte att de kommer bajs någonstans får man strunta i att skaffa en goja, det hör liksom till och är helt naturligt. Och papegojor bajsar Ofta.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

[budgiebabe]
2012-02-16 16:06
#8

Jävla påhop! Jag vet hur mycket de bajsar, har två undulater!

Minoth
2012-02-16 16:07
#9

Jag svarade bara på det du skrev.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

MimmiH
2012-02-16 17:07
#10

#8 Det var absolut inget påhopp av Minoth. Bara ren och skär information som du istället borde vara tacksam över.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

Minoth
2012-02-16 17:30
#11

Kan medge att de kanske var lite rakt på. Men om du fått information av någon att det är okej att ha blöja på en papegoja så har du fått fel information, det är nog det jag blev lite sur över… 

Papegojor ska inte ha blöja inomhus. det är djur och inte bäbisar

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

KråkansFåglar
2012-02-16 20:19
#12

Jag rekomenderar varmt aviatorlesen. Eftersom det är luftigt och bra. Fågeln slipper kanske bli för varm sommartid (vet inte hur mycket värme det samlas i en sån) sedan att fågeln just kan bajsa fritt. Något man som fågelägare får fäkna med. Hellre lite bajs på tröjan än en förstoppad fågel :)

Men till mina amazoner skall jag nog köpa hem en "spännesmodell" med. Bara för att testa^^

www.krakansfaglar.n.nu

Minoth
2012-02-16 21:38
#13

Ja Ute funkar ju flightsuit såklart om de inte är för varmt. men de va inte det TS ville ha den till.

Hahaha passa dig bara Ida… Timmy hade ett sele med spännen (Blå Gul Ara)
Han knäppte upp dom själv när vi var ute på promenad… KUL! :P

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
KråkansFåglar
2012-02-16 22:31
#14

Klart jag håller koll och har alltid bur med mig ;) Börjar få stora förväntningar på Tarzan nu ;)

www.krakansfaglar.n.nu

Minoth
2012-02-17 10:08
#15

Härligt :D 
Jag ska börja selträna pepsi nu, hon vägrade förra sommarn och eftersom hon var sjuk så ville jag inte stressa henne..

Men i sommar ska de allt gå!

Man orkar inte gå runt med en bur i handen om man bara ska på en liten promenad :P  Jag tog ju Timmy i ena handen och gizmo(hund) i andra och gick en promenad. Kul då när Timmy helt plötsligt knäppte upp selet hahah :D "siiiitt stiilll nuuuuu timmy, inte flyga!" 

Läskigt som tusan

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

KråkansFåglar
2012-02-17 11:18
#16

Men sussie dina pippisar är så små så då kan du ha med dig en såndär uppfällbar i nån liten ryggsäck ;)

www.krakansfaglar.n.nu

Minoth
2012-02-17 11:30
#17

Ja de är sant :D Jag har ändå "gojvärran" som den heter på gojskog. Pack-o-bird ryggsäcken. Har två st ^^  Men är ändå skönare att ha dom i sele

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Upp till toppen
Annons: