Annons:
Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 2056 ggr
drutten2
2012-01-13 12:26

Sprid vidare djurplågare i stockholm!

Läs detta inlägg, det är inte klokt!

Köp inte av dessa i annonslänken !Skrikandes

**De tejpar vinagran på fåglarna!
**

http://cyberliv.bloggplatsen.se/2012/01/11/7069288-attention-stockholmare/

Annonsen!

Annons:
MimmiH
2012-01-13 16:16
#1

Hoppas någon kan låtsas vara köpare för att få reda på adressen. Då kan man anmäla till länsstyrelsen - man kan vara anonym om man vill.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

Starfall
2012-01-19 18:57
#3

Blir så ledsen av att läsa sånt här.. Gråter

Hoppas poliserna i Stockholm kommer ta detta på allvar och göra en inspektion, för så här får det inte gå till. Stackars fåglar! Gråter

drutten2
2012-01-20 22:19
#4

Nya bilder nu, alla blöta i fjädrarna.Rynkar på näsan

pinku
2012-04-02 03:44
#5

Såg den här tråden nu när jag surfade runt… Jag måste säga att jag har köpt en av mina undulat-tjejer härifrån, och jag kunde inte se något av det som personen beskriver. Det var iofs typ ett år sedan, men har svårt att tänka mig att så mycket har ändrats. Jag upplevde paret som väldigt måna om sina fåglar och det förekom definitivt inte några tejpade vingar! Precis som någon kommenterar på bloggen, så har jag svårt att tänka mig att en tejpad fågel skulle finna sig i att sitta still.

De har inrett och inhägnat balkongen så att fåglarna kan vara där på sommarn, och de har ett typ matsalsrum i anslutning till köket som också är inhägnat och fågelanpassat. När jag var där hade de tre amazoner av något slag som flög fritt i vardagsrummet och var handtama, de var verkligt trevliga fåglar. Jag såg inte skymten av "en massa småburar", bara amazonernas burar i vardagsrummet. Ej heller att ungarna blivit tagna direkt ifrån mamman, de var ju med henne när jag kom. Om de har matat en unge kan det ju lika gärna bero på andra orsaker, det är väl ganska vanligt att man måste mata upp fågelungar som inte utvecklas ordentligt.

Jag upplevde inte heller att annonsen påvisade att fåglarna skulle "omplaceras", men det kanske bara är en tolkningsfråga.

När jag skulle välja unge, fick jag sitta och fika i vardagsrummet med paret. Mannen sa att nu ska vi se vilken av ungarna du "connectar" med bäst. Det slutade med att jag valde den som gick in i mitt hår och somnade där. Alla ungar var lugna och harmoniska, och min tjej har varken haft mentala eller fysiska problem någonsin.

Det kändes så hemskt att läsa det där blogg-inlägget, och jag kan inte tro att det här snälla och trevliga paret som behandlade sina fåglar med sån ömhet, och verkligen levde för sina djur har förfallit så. Jag vet inte vad jag ska tro. Men när jag var där förekom det EJ något djurplågeri!!

Sweelin
2012-04-02 19:28
#6

Jag undrar mest hur han vet allt detta? Och att han vill vara anonym? Han har ju en blogg ffs…

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Annons:
Upp till toppen
Annons: